Fényközpont Alapítvány

Neveljünk testileg-lelkileg-szellemileg kiegyensúlyozott és boldog gyermekeket!

A Fényközpont Alapítvány küldetése

Küldetésünk, hogy a mentálhigiénia, az önismeret és a testi-lelki-szellemi harmónia elérésének eszközein keresztül gyermekeink boldog és kiegyensúlyozott életet élhessenek és később az életük minden területén kiteljesedett felnőttekké válhassanak.

Mivel foglalkozunk?

Küldetésünk elérése érdekében a gyermekek mellett a szülőknek is tartunk foglalkozásokat.

Kiscsoportos önismereti szakkör gyermekek részére

Önismereti szakköreink az óvodás gyermekektől egészen a nagykamasz korosztályig szólnak, minden esetben a befogadó képességüknek, kihívásaiknak megfelelő témával és megközelítéssel.

Óvodások

kiscsoport
középső csoport
nagycsoport

Alsó tagozatosak

1-2. évfolyam
3-4. évfolyam

Felső tagozatosak

5-6. évfolyam
7-8. évfolyam

Középiskolások

9-10. évfolyam
11-12. évfolyam

Önismereti szakköreink célja, hogy gyermekek fejlődését és jólétét segítsük.

A kiscsoportos foglalkozások a mentálhigiénia, az önismeret és a testi-lelki-szellemi harmónia hármasára épülnek.

Mentálhigiénia

Minden gyermek érdemel egy kiegyensúlyozott lelkiállapotot. Szakköreink során megtanítjuk a gyermekeket, hogyan ismerjék fel és kezeljék az érzelmeiket, konfliktusaikat, valamint hogyan építsék ki az önelfogadást és önértékelést.

Önismeret

Az önismeret az egyik legfontosabb eszköz a boldogság és a siker eléréséhez. foglalkozásaink keretében olyan interaktív játékokat és gyakorlatokat végeztetünk, amelyek segítségével a gyermekek jobban megismerhetik saját képességeiket, erősségeiket, valamint megtanulják elfogadni a gyengeségeiket.

Testi-lelki-szellemi harmónia

A gyermekek igazi kiteljesedéshez elengedhetetlen, hogy a fizikai egészségünk mellett a lelkük és a szellemük is harmóniában legyen. Szakköreinken az elengedési gyakorlatok, a kreatív tevékenységek és a testmozgás segítik az egyensúly megteremtését.

Foglalkozás szülőknek, nagyszülőknek

Szülőknek, nagyszülőknek tartott interaktív edukációs foglalkozásaink abban nyújtanak segítséget, hogy hogyan tudják a gyermekek számára az otthoni légkört minél inkább harmonikusabbá tenni – akár olyan helyzetekben is, amikor a család kihívásokkal küzd.

Napjaink világa számos kihívás elé állítja a szülőket és a gyermekeket is.

Szülőként nagyon gyakran küzdünk időhiánnyal. Időnk, energiánk nagyrészét elviszi a munkánk, a megélhetés biztosítása, az otthoni teendőink, egyéb elfoglaltságaink, esetleg saját, személyes megoldatlan konfliktusaink. Ez sokszor mehet gyermekeink felé történő odafordulásunk minőségének kárára. A kevés együtt töltött minőségi idő következtében a gyermekek figyelmen kívül hagyva érezhetik magukat, ami viselkedési problémákhoz, szorongáshoz, depresszióhoz és más mentális problémákhoz vezethet.

Egy másik nagyon fontos probléma, amellyel sok szülő szembesül, az a technológia negatív hatása a gyermekekre. Jelenleg a negyedik ipari forradalom világát éljük, melynek következtében megnő a gyermekek jelenléte az online térben. A virtuális világ (játékok, videók, közösségi média stb.) egyre jelentősebb terjeszkedése sok esetben nehézséget okoz az offline tevékenységekhez való visszatérésre. Az internet ilyen fajta könnyed elérhetősége és alternatív világának vonzereje óhatatlanul kiteszi gyermekeinket a függővé válás veszélyeinek, valamint a káros tartalmaknak és a zaklatásnak is.

További fontos tényező lehet a szülő-gyerek kommunikáció nehézségei. Ha nem sikerül a felnőtt-felnőtt kommunikációt (már a kisgyermekkel is) megvalósítani, az konfliktusokhoz, félreértésekhez és frusztrációhoz vezethet. A nem megfelelő kommunikáció káros hatással lehet a gyermek mentális és érzelmi fejlődésére.

Az iskolai stressz is jelen lehet a gyermekek mindennapjaiban. Ez megnyilvánulhat – többek között – a magas elvárásoknak való megfelelésben, a szigorú határidőkben és a versengésben. Ezek a stresszt okozó tényezők jelentős károkat okozhatnak a gyermekeknek, negatívan befolyásolhatják az önértékelésüket és a teljesítményüket, valamint a fizikai egészségüket is.

Szülőknek tartott foglalkozásainkon kapaszkodókat nyújtunk a gyermekeiknél, illetve a gyermekeikkel való kapcsolatban előforduló nehézségek, elakadások miértjeinek megértéséhez, valamint az önismeret mélyítésével és elengedési gyakorlatokkal segítjük a szülők saját harmóniájának elérését.

Szülői foglalkozások

1

Szülői önismereti – gyermekismereti gyakorlati csomag

(6 alkalom), alapja Eric Berne Tranzakcióanalízis (értés, megértés, megoldás) (módszerről többet alább)

2

Témaspecifikus workshopjaink:

  • Digitális függőség a családban: Hogyan kezeljük a gyermekek online jelenlétét, az eltöltött képernyőidőt; hogyan védjük meg az online veszélyektől, hogyan tanítsuk meg nekik a biztonságos internetezést; a függőségek fajtái, veszélyei, megoldások;
  • Szülői önismeret: Hogyan tartsuk meg az egyensúlyt a saját igényeink és a gyereknevelés között?
  • Gyerek hiszti: okai, megoldásai;
  • Érzelmi intelligencia fejlesztése: Hogyan segíthetünk gyermekeinknek az érzelmek kezelésében, és az empátia, türelem kifejlesztésében?
  • A közösség ,,nevelő” hatása: Hogyan segítsünk gyermekeinknek a barátságok kialakításában és a konfliktusok kezelésében?
  • A figyelemhiányos gyermekek „tünetei”, megelőzés, megoldások
  • Pozitív szülői kommunikáció: Hogyan építsünk erős, támogató kommunikációs mintákat a gyermekeinkkel és a családunkkal?
  • Stresszkezelés a gyermekkel: Hogyan segítsünk gyermekeinknek megfelelő stresszkezelési stratégiákat kifejleszteni?
  • Konfliktuskezelés a családban: Hogyan kommunikáljunk hatékonyan és építsünk egészséges, harmonikus kapcsolatokat a családtagok között?
  • Hatékony időmenedzsment a családban: Hogyan szervezzük a mindennapjainkat úgy, hogy a családi életünk kiegyensúlyozott legyen?
  • Teljesítményszorongás és a tanulászavar kapcsolata: Hogyan kezeljük a gyerekekkel szemben támasztott magas elvárásokat és a teljesítménykényszert?
  • Hatékony otthon tanulás: Hogyan tudjuk hatékonyan támogatni gyermekeinket, amennyiben szükséges otthoni felkészülés?
  • Szülői jelenlét, és jelenlétminőség: Hogyan legyünk jelen gyermekeink életében, és hogyan építsünk erős kötődést velük?
  • Pályaválasztás előtti félelem, szorongás: Hogyan ismerjük fel és gyermekeink egyéni tanulási igényeit?
  • Iskolakezdés előtti félelem, szorongás;
  • Gátló parancsok – esettanulmányok;
  • Étkezési szokások és egészséges táplálkozás: Hogyan alakítsuk ki az egészséges étkezési szokásokat a családban?
  • Bullying (megfélelmítés) megelőzése és kezelése: Hogyan segíthetünk gyermekeinknek megvédeni magukat a bántalmazástól, és hogyan reagáljunk, ha ők a bántalmazók vagy ha mások áldozatává válnak?
Scroll to Top